Прочетен: 6392 Коментари: 12 Гласове:
Последна промяна: 12.07.2011 16:40
.
.
По независещи от мен причини, се наложи да прекося северната ни съседка от Дунав мост 2 до Дунав мост 1. Моста до Видин още е наполовина и за прекосяване на Дунав се използва ферибот. Разписание няма. Има два български и два румънски. Най-сигурен като час на тръгване е Софийският – 8.00. След 2-3 часа е Варненския. Единият румънски е между 5 и 6 сутринта. От 0 до 5 часа няма никой. Защо са Софийски и Варненски? Не знам.
Навлизането в зоната на границата навява мисли за пустош. Изоставени магазини, контролни будки, помещения. Няма от къде кафе да си купиш. А е кипял живот, митничарски...Сега горките са в барачка 2 на 2 и дори не поглеждат дали си ти. Няма и какво да ти искат ..мъкаа. Т’ва евросъюза е слаба работа.
Двадесет минути срещу течението и сме на другия бряг. И там мъка. Добре, че дойде един с дистанционно в ръка, показа ни бариерата и поиска 7 евро за да натисне копчето. Да е жив и здрав, напомни ни за старите времена.
Когато пътуваш, естественно, забелязваш колите и пътищата.
Колите в район от 100 км около Калафат са на 50% български, т.е. румънски, но с БГ номера – Видин, Враца, Монтана. Това си голям плюс и полицаите не се заглеждат влюбено. Румънския автопарк е сравнително нов – това е страната на Дачиа, Рено, Форд, Опел и не страната на Ауди, БМВ, Мерцедес. Има и каруци, трябва да се внимава. За джипове почти не може да се говори. Всъщност видях едно якичко момче, слезе от черния танк и се качи на едно ауди ТТ. Почуствах се някак по домашному. Рядко се срещат и автосервизи – при по-нови коли така става. А и пътища...
В шенгенската ни приятелка има два вида пътища – ремонтирани с европари и ремонтирани с неевро пари.
Европътищата, съдейки по табелите, са строени преди 2-3 години. Също като нашите – имат коловози, бабуни, кърпени тук таме. Т’ва европарите са слаба работа.
Неевропътищата са по-други. С една дума – гладки. Понеже там шофьорите са слаби /има и опасни/, преди завой, на осевата линия са нарисували стрелки – в каква посока да завъртиш волана. Не стига това, ами в самия завой белите линии очертаващи платното са релефни. Като стъпи гумата и се чува бъррррр, демек аларма.
Румънците са проспали строителния бум. Е има тук там нови строежи, предимно на къщи, но е слаба работа. Дори кметовете им са заспали. Взел да ремонтира улица в 300 хиляден град – и какво – затворил я цялата, сменя всичко наведнъж, вода, ток, газ, тротоари. Глупава работа, друго си е да копаеш и кърпиш всяка година.
И накрая, колкото и да ми е неприятно в Румъния има и политически пътища. Те са в района на българската граница, нямат никакви табели към БГ. И навигатор не помага. Ориентация само с карта и по слънцето. То си е същото. И гълъбите.
От къде идвам - чукнете картинката.
18.04.2011 23:52
19.04.2011 07:45
а продължение. Чукането по гълъбчетата води към миналото. Оставям го на модераторите.
Весели празници!
14.08.2011 18:27
26.09.2011 04:17